Reisblog Ipo en Hennelies en Frus en Liesbeth

Reisblog Ipo en Hennelies en Frus en Liesbeth

Nederland (Castricum, Utrecht) --- Zuid Afrika (Kaapstad)

Van 1 augustus 2010 t/m januari 2011 gaan wij met z'n vieren op reis. Wij zijn Frus en Liesbeth en Ipo en Hennelies, die elkaar sinds 1973 kennen en allen reislustig van aard zijn.

We rijden vanuit Nederland met eigen vervoer naar Kaapstad Zuid-Afrika. Met onze eigen auto's (Toyota Landcruiser HZJ78 en HZJ80), een slaapplek op het dak, etc.

We hopen op deze wijze al onze familie, vrienden en bekenden op de hoogte te houden van onze belevenissen.







De route

De route
en het plan

maandag 23 augustus 2010

Jordanië

De grens overgang was ditmaal een chaos aan beide zijden. Ramadan is volop aan de gang en iedereen is erg moe of geïrriteerd. De persoon aan wie wij onze exit tax uit Syrië moesten betalen lag met zijn hoofd op zijn armen te slapen, degene die mijn paspoort moest stempelen in Jordanië kwam niet verder dan Ipo. Bij mij legde hij zijn hoofd op de tafel en weigerde verder op mij te reageren. Toen ik gebaren maakte naar een collega van hem nam die het over. Hij wenste mij glimlachend welkom in Jordanië. De militair die mijn auto moest checken smeet me het paspoort toe met de opmerking “Where is stamp ?”. Hij kon hem niet snel genoeg vinden. Ipo werd om geld gevraagd en die dacht met 2 JD wel voldoende betaald te hebben. Schuimbekkend vertelde de militair dat dat 20 JD moest zijn. En toen ik hem ongevraagd 20 JD gaf moest hij er nog één extra hebben. Hoe dan ook , we waren in Jordanië.

3 opmerkingen:

  1. Hallo globbetrotters,
    het was leuk lezen, al die ellende. ik mag aannemen dat jullie ook leuke en interessante dingen meemaken. Laat ons daar ook eens van meegenieten!Bijvoorbeeld, hoe ziet daar de natuur uit. Komen jullie rare dieren of incekten tegen? Wat ik in ieder geval in jullie verhalen tussen de regels door lees, is dat jullie behoorlijk op elkaar zijn aangewezen en dat lijkt me wel heel bijzonder. Die Ramadan blijkt inderdaad een verrassing. maar ja, wees eerlijk, deze vakantie behoort natuurlijk ook verrassingen op te leveren.
    Hou jullie taai,
    wij volgen op afstand.
    Germa en Jac

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mij erg bij staat van de Ramadan was die gezellige preken uit de megafoons 's nachts. Hebben jullie goede oordoppen mee?
    Groet,
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Luitjes
    Wat een avonturen allemaal! Gaaf gezicht zo'n verkeersbord en fijn dat ze het even vertalen voor jullie. Kunnen jullie al een beetje wennen aan de hitte? Dat lijkt me namelijk erg zwaar. Leuk om jullie te volgen zo. Veel reisplezier en hoop dat jullie een beetje kunnen genieten ondanks de ongemakken zoals ramadan enzo.
    Liefs,
    Annekee

    BeantwoordenVerwijderen