Reisblog Ipo en Hennelies en Frus en Liesbeth

Reisblog Ipo en Hennelies en Frus en Liesbeth

Nederland (Castricum, Utrecht) --- Zuid Afrika (Kaapstad)

Van 1 augustus 2010 t/m januari 2011 gaan wij met z'n vieren op reis. Wij zijn Frus en Liesbeth en Ipo en Hennelies, die elkaar sinds 1973 kennen en allen reislustig van aard zijn.

We rijden vanuit Nederland met eigen vervoer naar Kaapstad Zuid-Afrika. Met onze eigen auto's (Toyota Landcruiser HZJ78 en HZJ80), een slaapplek op het dak, etc.

We hopen op deze wijze al onze familie, vrienden en bekenden op de hoogte te houden van onze belevenissen.







De route

De route
en het plan

donderdag 9 september 2010

Nog een verlaat Wadi Rum filmpje

2 opmerkingen:

  1. Beste Africa Cruisers,

    Jullie reisverslag volgen we met veel plezier. Ik kijk regelmatig wel even of er al nieuwe belevenissen zijn. Leny kreeg vorige week onze laptop op schoot om even bij te lezen. Ze moest een half boek inhalen........ Geweldige ervaringen doen jullie op. Geniet er vooral van, ondanks een ergernisje hier en daar. Ik neem aan dat jullie dat ingecalculeerd hadden.
    De Ramadan is bijna over. Dan vieren jullie het Suikerfeest.
    Ik ben vooral erg nieuwsgierig naar Sudan en Ethiopië. Als jullie je aan je schema houden, dan gaat dát gauw gebeuren. We hopen er weer van mee te mogen genieten.

    Groeten uit Amsterdam en Castricum,
    Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hallo africacruisers,
    Ook wij volgen jullie natuurlijk en ook wij leven met jullie mee.
    Die afwisseling van frustraties en mooie ervaringen lijkt ons wel spannend. Ons lijkt dat telkens betalen opo zich niet zo'n probleem maar wel het niet weten of je en niet weten in welke mate je telkens opgelicht wordt en wat die mensen daarbij denken, wel een probleem. Ik ben benieuwd hoe jullie dat ervaren.
    Het is mooi te horen dat behalve die tegenslagjes en tegenvallertjes geen echte vervelende dingen gebeurd zijn. Of wordt jullie huwelijk of vriendschap dusdanig op de proef gesteld dat dit toch wel een zware tocht is. Ik neem aan dat het tegenovergestelde het geval zal zijn.
    Nee, jullie hebben het wel erg goed met mekaar lijkt me en zou er graag bij zijn. maar ja, ik heb iets verkeerds gedaan: ik heb een baas die me niet wil missen.
    Wij wachten jullie volgend bericht af en wij wensen jullie "een goede reis". Wij ploeteren hier in Nederland wel door en zorgen ervoor dat er nog een Nederland is als jullie volgend jaar terugkomen.
    Groetjes uit Udenhout,
    Germa en Jac

    BeantwoordenVerwijderen